(c) Stad Kortrijk - Jonas Verbeke

Hoe bestel je tickets?

Handige tips

Drie manieren

Er zijn drie manieren om tickets te bestellen:

  • Via deze website: plaats je voorstellingen in je winkelmandje. 
  • Telefonisch: bel naar 056/ 23 98 55
  • Aan de ticketbalie tijdens de openingsuren (Schouwburgplein 14, 8500 Kortrijk)

Hoe bestel ik mijn tickets online?

Sedert 27 februari 2023 is Schouwburg Kortrijk overgestapt naar een nieuw ticketsysteem, namelijk Tixly. Hierbij geven we jou graag wat meer info over hoe je jouw tickets online kan bestellen via dit nieuwe ticketplatform.



STAP 1: Log in op jouw persoonlijk account of maak een account aan.

Om tickets te bestellen dien je eerst ingelogd te zijn op jouw account.

  • Je had al een account. 



    Je kan met je vorig Schouwburg-account inloggen want een groot deel van de bestaande accounts werd overgezet naar het nieuwe ticketsysteem. Je moet wel eenmalig je wachtwoord vernieuwen. Je klikt rechtsboven op ‘Inloggen’(1). Vul je mailadres in (2) en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’(3)
    Voer in het nieuwe scherm je e-mailadres in en klik op ‘Verstuur reset e-mail’. Je ontvangt een mail om je nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als het e-mailadres niet herkend wordt, vragen wij je toch een nieuw account aan te maken. 

  • Een nieuw account aanmaken


     
    Je klikt rechtsboven op ‘Inloggen’ (1). Er verschijnt een inlogscherm waar je jouw mailadres en wachtwoord kan ingeven. Een nieuw account aanmaken kan door te klikken links onder op de button ‘Account maken’ (2) en de stappen van het proces te doorlopen.

 

Als je al een account hebt en een nieuw paswoord, vul je je e-mailadres en wachtwoord in en klikt op ‘inloggen'.


Eenmaal je ingelogd bent kan je makkelijk beginnen reserveren.

 

STAP 2: Mijn ticket(s) reserveren

1. Ik zoek de voorstelling waarvoor ik tickets wil.

* Via agenda
Je scrolt in onze agenda door het programma en bij de voorstelling die je wil zien, klik je op 'Tickets' rechts in de hoek.



* Via voorstellingspagina zelf
Als je op de voorstellingspagina zelf bent klik je eveneneens op 'Tickets' rechts boven.

2. De voorstelling die ik wil is genummerd of niet genummerd

* GENUMMERD:        
Zijn het tickets voor een genummerde zaal, dan kom je automatisch in het zaalplan. De vrije plaatsen in de zaal zijn de niet opgevulde bolletjes. Je klikt een bolletje aan (dit is de plaats waar je wil zitten). Er verschijnt een pop-upscherm met de prijssoorten die aan dit zitje verbonden zijn. Je klikt op ‘selecteer’ bij de juiste prijssoort. Jouw zitje kleurt zwart. Deze stap herhaal je voor de plaatsen die je nog nodig hebt. Als je de nodige stoelen gereserveerd hebt, klik je onderaan rechts op ‘Doorgaan’.

* NIET-GENUMMERD:
Betreft het tickets voor een niet-genummerde zaal dan kom je op een pagina waar je per prijssoort een blokje hebt waar je via + en – het aantal tickets binnen deze prijssoort kan reserveren. Je klikt bij de juiste prijssoort het nodige aantal tickets aan en klikt daarna op ‘Zoek tickets’.


3. Je krijgt een overzicht van jouw bestelling
Nadat je op 'Doorgaan' (bij een genummerde zaal) of op 'Zoek tickets' (bij een niet-genummerde zaal) klikte, kom je op een overzichtsscherm. Hier zie je een overzicht van de plaatsen die je reserveerde. Indien gewenst kan je – bij een genummerde zaal - nog jouw stoelkeuze opnieuw bekijken in het zaalplan of aanpassen. Dit doe je door ‘Bekijk/wijzig stoelen’ te kiezen.

4. Toevoegen aan winkelmandje.
Nadat je het overzicht van je bestelling nog even nagekeken en eventueel aangepast hebt, klik je op ‘Voeg toe aan winkelmandje’.

De bestelling is toegevoegd aan je winkelmandje en je krijgt je (volledige) winkelmandje te zien. Indien je nog voorstellingen wil bijboeken kies je onderaan links op ‘Verder winkelen’ en herhaal je het proces vanaf stap 2 om nog plaatsen voor andere voorstellingen te boeken. 

Indien de bestelling voor jou oké is, druk je onderaan rechts op ‘Betalen’.

5. Verzendwijze
Nadat je bij het volledige winkelmandje op 'Betalen' klikte kan je kiezen hoe je de tickets wenst te ontvangen. Je komt op een scherm rond verzendwijze. Hier kan je kiezen om de tickets als pdf te ontvangen (E-tickets) of deze kunnen ook per post opgestuurd worden, dan kies je voor Post (hiervoor wordt wel een verzendkost van € 1.45 aangerekend).
OPGELET: verzendwijze per post is niet meer mogelijk voor evenementen die binnen de 7 dagen plaats vinden.

Nadat je de verzendwijze gekozen hebt klik je opnieuw op ‘Doorgaan’.


6. Betaalproces
Daarna kom je in de betaalmodule om de bestelling af te ronden. Je ziet eerst nog een opsomming van jouw bestelling en gegevens.

Zo zie je de verzendwijze die je gekozen hebt. Dit kan je nog wijzigen door op de button rechts ‘Verzendwijze wijzigen’ te klikken. 

Daaronder zie je jouw gegevens. Deze kan je ook nog aanpassen/aanvullen.

Vervolgens kan je jouw voorkeur voor nieuwsbrieven en andere berichten aanvinken. 

Daaronder verschijnt het luikje cadeaukaart. Daar kan je jouw nummer en het bedrag van je cadeaukaart ingeven en klikken op ‘Inwisselen’ om jouw cadeaukaart te gebruiken om (een deel van) je bestelling te betalen.

Als laatste zie je de betaalmethode. Je dient hier eerst akkoord te gaan met de algemene voorwaarden vooraleer op ‘Doorgaan’ te klikken. 
Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalomgeving waarin je jouw bestelling kan afrekenen.


7. Je ontvangt je tickets
Na het afrekenen ontvang je de tickets op de door gevraagde manier (digitaal via pdf of opgestuurd per post)